نظر آباد ، شهرک صنعتی سپهر ، بلوار کارآفرینان ، میدان امیرکبیر خیابان مهر شرقی پلاک 18

آماتیس مهرالبرز

رنگ های آلکیدی (روغنی ) :

در رنگ های روغنی، رنگ دانه را در یک روغن خشک شونده که استر گلیسیرین با اسیدهای چرب نظیر اسیدهای اولیک و یا لینولنیک می باشد حل می کنند. این روغن‌‌ها در هوا اکسیده شده و به ترکیبات سیر شده تبدیل می شوند و لایه‌ای سخت مقاوم و محافظ تشکیل می دهند که از نفوذ آب در رنگ دانه جلوگیری می کنند.

پوششهای آلکیدی (رنگ روغنی) با استفاده از انواع رزین های آلکیدی ساخته می شوند. آلکیدها پلی استرهای اصلاح شده به وسیله اسید چرب و سایر مواد هستند. این مواد از پلی ال ها و دی کربوکسیلیک اسیدها و کربوکسیلیک اسید انیدریدها مشتق می شوند. عبارت آلکید در واقع اصلاح شده عبارت alcid است و مخفف دو کلمه acid و alchol است. به شکل خیلی ساده می توان گفت آلکید رزینها از واکنش اسیدهای چرب یا روغن های گیاهی ، پلی الکلها همراه با انیدرید فتالیک یا مالئیک ساخته می شوند. برای تشکیل یک آلکید رزین هواخشک، یک اسید چرب هوا خشک به موادی چون انیدرید فتالیک و گلیسیرین با هم ترکیب شده و رزین تشکیل می دهند.

از آنجایی که گلیسیرین یک هیدروکسیل اضافی دارد، اسید چرب با این گروه واکنش داده و رزین آلکیدی بوجود می آورد.

عموما پوشش های آلی و یا رنگ ها از اختلاط موادی به نام رزین، رنگدانه، حلال و مواد اضافه شونده بدست می آیند. در صنعت رنگسازی اساس کار حفظ تعادل و هماهنگی بین رزین ها و رنگدانه ها در پخش کردن رنگدانه در رزین می باشد تا مانع از ته نشینی رنگها در ته ظرف رنگ شود.

مشاوره و اجرا ، فروش انواع رنگ های صنعتی

مرکز مشاوره و اجرا ، فروش انواع رنگ های صنعتی در خدمات شما مشتریان گرامی می باشند ، جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول می توانید از طریق شماره های ما با متصدیان مربوطه در ارتباط باشید.